lördag 6 december 2008

Outpaws startat

Nu har jag startat min fan club Outpaws! Medlemmar måste klara tre svåra prov för att jag ska kunna »sålla mjölken från grädden« å få de bästa av de bästa:

1. Tillbringa minst 12 timmar ensam utomhus i minst minus 20 grader

2. Hetsät en skål yoghurt, en skål kattkulor, tre strömmingar och ett ägg på mindre än en halvminut

3. Sov resten av dagen i en liten korg av trä

Övriga kan bli »hangarounds« i väntan på att öva upp sig. Välkommen!

p.s. Outpaws är visst engelska och det betyder ungefär »utetassar« eller nåt... d.s.

5 kommentarer:

Den allvetande brädhögen sa...

Det var tuffa krav!
Du lär bara få riktiga hårdingar med dig...
I det här huset är vi för mjäkiga allihop.
Hmmmm.
Ääääär du så tuff, Sigge?

Sigge sa...

Det syns ju på mig hur tuff jag är! Det är inte många som vågar ligga i den posen i min korg...

Det kan bli svårt att hitta såna som platsar, men det går ju alltid att öva, och därför kan man bli hangaround till SFC!

Unknown sa...

Åhh, vilken häftig klubb du har. Räcker det om man tillbringat 10 minuter i husses frys? Det var kallt som katten där inne. Det vill jag bara jama. Annars får jag väl återgå till mina memoarer som fd commandokatt.

Anonym sa...

Då har du nog inga medlemmar om du ställer så hårda krav!! =)

Sigge sa...

Sippo: Dina 10 minuter i frysen kan mycket väl räcka. Passade du på att tömma den på ätbart samtidigt?

Linn: Detta är milda prövningar jämfört med vad jag har fått stå ut med under mitt rika liv! Jag tänkte ta med kravet "Umgås med 'Simba' och 'Selma' under mer än ett dygn" men då blir jag ensam medlem...