söndag 30 november 2008

Två onda grå

Gårdagen var en chockartad tillställning.

Först kom den ondskefulla gråa dammsugaren fram. Jag blev tvungen att ta skydd under fåtöljen. Det gick över.

Sen kom en ondskefull grå katt på visit. På bilden syns jag i en hjältemodig attackställning under pallen i köket. Jag har även blivit tvungen att angripa uppifrån, från sidan och bakifrån. Ingen blodspillan ännu, men den äter av min mat om jag inte passar mig!

Ibland blir det vapenvila och vi pustar ut i var sin fåtölj ett par timmar. Trots att jag går till förnyad attack, har det inte gått över. Hur ska jag göra?

8 kommentarer:

Unknown sa...

Mjaou på dig.Snygg attackställning. Man verkligen ser hur du beräknar avstånd, vindriktning och sådana saker. Stå på dig och vik dig inte ett endaste morrhår. Vi katter måste tydligen slåss dagligen för vårt levebröd.

Kaka sa...

"Feeeegis. Springa å hämta krigsnikven bara för att det kommer lite tigrar"

Den allvetande brädhögen sa...

...ska vi komma med Trassla...?
Hon är säkert solidarisk med dig :-).

För du har väl inga röda ugglor som ställer upp på din sida?

Sigge sa...

Sippo: Jag har gått en femårig stridsskola i Bromölla, så jag vet hur jag ska attackera jag!

Hibernalhatt: Ofta räcker det med att pipa den grå tigern i magen... den är ju så svullen och öm!

Stina: Trasselsudden kanske kan ta en munsbit av eländet, det skulle jag uppskatta. Välkommen med luddtrollet. Ugglorna håller den lede grå sysselsatt om natten när jag vilar mig.

Den allvetande brädhögen sa...

...och det de INTE lärde dig i Bromölla, det var att räkna, ser jag...
Din ålder och antalet år i stridsskolan, hrmmm, hrmmm.

Anonym sa...

Vilken stor damtuss damsugaren annars hade sugit upp =)

Sigge sa...

Stina: Nu förstår jag inte, skulle det vara fel i min matematik? Jag gick en intensivkurs i stridsteknik på fem år som jag klarade av på fem dagar eftersom jag är så otroligt intelligent!

Linn: Där sa du något! Den grå dammtussen ska bekämpas med dammsugaren! Nu ska han få! ...men hur ska jag få igång den utan att den låter så hemskt?

Anonym sa...

Jag menar dig!!!