måndag 24 november 2008

Viktiga meddelanden till världen!

Snön, kylan och smärtan har kommit – det är vinter! Siggeupplysningen har viktiga meddelanden till världen!

Katter! Kom ihåg att lägga på hullet, fett skyddar mot kylan! Själv är jag mager för årstiden eftersom serveringspersonalen är så snål. Sätt gärna in en slant på vispgräddsfonden för behövande röda katter.

Serveringspersonal! Kom ihåg att mata småfåglar! De är trevliga som tilltugg till de näbbmöss jag hittar – dagens fångst var mager och knappt större än en trampdyna!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Meddelandet uppfattat. Kan meddela att det är likadant här. Fullt med massa otäckt vitt. Håller på för fullt att bygga upp fluffig päls och installera halkskydd på tassarna.

Den allvetande brädhögen sa...

SiiiigggeeEEEEE? VAD är det du hittat????

Sigge sa...

Vadå? Mig vara oskyyyldig!

Den allvetande brädhögen sa...

"Knappt större än en trampdyna"? Hmmmmmm...VEMS trampdyna? En bengalisk tigers trampdyna?
VAD har du hittat.....? Mig vara nyfiken!
Slicka serveringspersonalen från mig, förresten!