måndag 17 november 2008

Flygande katter

Det är ju som bekant välkänt med flygande hundar men hur många vet att det finns flygande katter också? Under helgens blåsväder var jag ute hela dagen och en bra bit på kvällen och provflög min nya mantel som syns på bilden bredvid. Lasersvärdet hade jag för att lysa upp tillvaron för alla vettskrämda hundar som aldrig sett UFO förut. Serveringspersonalen trodde bara att jag inte vågat mig fram från vedbodloftet p.g.a. vinden, men ack vad de bedrog sig!

7 kommentarer:

Unknown sa...

Hm, låter lite osäkert med flygande katter. Föredrar att ha alla tassarna på marken.

Sigge sa...

Alla är vi kattungar i början: det gäller att öva, öva och åter öva!

Den allvetande brädhögen sa...

OK. Kommer du hit på julafton så kan vi få njuta av dina färdigheter? Du kanske önskar dig en liten motor i julklapp, annars, hehehe.

Sigge sa...

Stina: Motor? Vi katter har redan en inbyggd reamotor! Var trodde du annars att purrandet kommer i från?

Den allvetande brädhögen sa...

...jo, tänkte väl det, faktiskt...
purr på dig katten!

Anonym sa...

Vi har ett leksakslasersvärd som master Sigge kan få låna.

Sigge sa...

Linn: Leksakslasersvärd? Ojoj! Jag använder bara »riktiga« grejer! ...men jag kanske kan låna det för att klia mig på ryggen med?