fredag 31 oktober 2008

Gulliga djur

Hittade detta foto i familjealbumet som tyvärr hamnade på kvarten. När jag var ung var jag liten, ullig och pipig. Nu är jag snart mogen, ullig och manlig, men frågan är om jag är lika äckligt gullig fortfarande? Vad tycks?

Hur kommer det sig att det är tabu att äta eller döda gulliga djur men helt okej att ta kål på fula djur som strömmingar, grodor och marsvin? Om jag nu var gullig när jag var liten, är det därmed okej att äta upp mig när jag blir gammal?

Vad skulle man kunna tillaga av en mumsig kisse som jag själv? Jag kan tänka mig en härlig stek eller kanske en aladåb. Nä, nu blev jag hungrig. En skål med hundvalpslår väntar! God afton!

10 kommentarer:

Unknown sa...

Det är visst inte bara fotot som är på kvarten, du verkar ha blivit ryckt i svansen. Äta kisse, är du inte riktigt jamig i bollen? Du ska nog vara tacksam för att du fortfarande är söt. Hundlår.. Örk.
*mutter mutter*

Den allvetande brädhögen sa...

Hälsningar från Trassla: MORRRRRRRRRRRR!!!
Sätt inte din fläskiga kattass i mitt hus utan att be hundsläktet om ursäkt!
Grrrrrr, mutter mutter, grrrrr.


Grrrrrrrr.



Grrrrr.

Den allvetande brädhögen sa...

Trassla:Jag skulle kunna tänka mig ursäkt och avbön på min egen blogg "Se upp för dammsugaren..."
(Visserligen har jag råka nämna något om att jaga katter kan vara skojigt, men DET är ju bara som ett SKÄMT...)

Kaka sa...

Kattkotlett är något som länge tilltalat mig. Jag äger förstås ingen katt, men grannens odjur kanske kan extraknäcka för ändamålet. För övrigt kan man tänka sig att det ligger ekonomisk, och ej social vinning bakom djur som man utan förbehåll äter upp dagarna i ända. Fast det finns ju exempel på djur som tjänar två,tre syften innan de till slut går till "de sälla jaktmarkerna", t.ex. får, hästar, kor å ett å annat marsvin.

Sigge sa...

Sippo: Skulle vi katter ses som fula skulle vi snart hamna i matskålen hos de tvåbenta katterna! Äta hund är däremot okej, fulare djur finns knappast.

Trassla: Hundmaffian får aldrig min ursäkt. Mer aggressiva och korkade djur får man leta efter.

Hibernalhatt: Har inte grannen någon hund som du kan låna ett ben eller två av? Det skulle säkert smaka utmärkt samtidigt som hundens aktionsområde drastiskt skulle minskas till glädje för många katter.

Den allvetande brädhögen sa...

Trassla:Voffsnyft, voffsnyft, voff!
Hallå där! Du har ju varit välkommen gäst hemma hos mig förut...varför ska vi hundar dras över en borste?

Anonym sa...

"Va' vacker du var

Sigge sa...

Trassla: Alla hundar jag hittills träffat har saknat det lugn och måtta som vi katter har, de kan helt enkelt inte kontrollera sig!

Linn: Jag ÄR vacker, hemskt vacker!

Den allvetande brädhögen sa...

Trassla: MEN Sigge då! Jag HAR ju varit snäll mot dig, när du har hälsat på, eller?
*snyftvoffar*

Anonym sa...

Du var vacker när du var liten menar jag.