söndag 2 november 2008

Krig

Härmed förklarar jag krig mot följande saker i världen. Inte lite krig utan jättekrig med kärnvapen och allt. Nu får det vara nog!

  1. Vatten – helt onödig vätska, bara fuktigt å äckligt! Det finns ju yoghurt!
  2. Dammsugare – förebådar undergången! Finns det förresten något skojigare än dammtussar? De är både utmärkta leksaker och riktigt goda!
  3. Hundar. Behöver jag säga mer? Vi börjar med den vita fjanten som tvingade upp mig i ett träd igår. »Raka dem och skär av dem tungan« har en vis man sagt. För mig räcker det att korta ned de ett par decimeter. Börja nedifrån så blir jag nöjd!
Synpunkter? Nähä, det var ju tur, för jag lyssnar ändå inte.

5 kommentarer:

Den allvetande brädhögen sa...

Rensa öronen gammelkatta!

Unknown sa...

Jag håller med om dammsugaren. Sådana saker borde totalförbjudas i närheten av katter. Fast när jag var yngre, så brukade jag själv starta den på natten för att busa med husse. Det var skoj.

Sigge sa...

Stina: Vad sa du?

Sippo: Dammsugare är onda väsande katter med lång svans. Usch! Hur kom det sig att du slutade dammsuga på natten? Var lönen för dålig eller fastnade du med svansen i slangen?

Anonym sa...

Sigge, tänk om yoghurten blir sur vad gör du då?

Sigge sa...

Linn: Om yoghurten blir sur sjunger jag en sång för den och vips blir den glad igen!