lördag 20 juni 2009

Dagens rätt: sork på Sigges vis!

Idag var jaktlyckan god, här följer receptet!

1. Leta rätt på en fet sork
2. Fånga och lek med sorken
3. När du tröttnat på den daskar du den i backen... eller så har den redan tröttnat på dig och så är den stendöd
4. Visa den för serveringspersonalen inomhus
5. Bli utkastad
6. Fortsätt dutta med maten lite till (och nu börjar det trevliga...)
7. Hugg in! Knapra! Glöm bordskicket! Knastra! Smaska! Njut! Gegga!

Har du ingen sork kan du någon annan sorts gnagare... det gör att rätten kan varieras in i det oändliga! Lycka till!

Sigge - fetsorken i trädgården 1-0! (Sigge - gnagarna 2-0)

11 kommentarer:

Unknown sa...

Ytters informativt må jag jama. Ska ta och hålla utkik efter sorkar nästa gång vi går ut. *tass*

Den allvetande brädhögen sa...

Duuuu.....Sigge?
Var det där verkligen en sork? Jisses så stor!
Beteckningen "halv bäver" torde vara mer relevant...
Vilken storjägare du är! *imponerad*
(Vete 17 om du får träffa Trassla fler gånger, hon ligger kanske risigt till.)

Memma (marsvin) sa...

Nu är det bäst att passa sig

Sigge sa...

stina
Har dessa (h)äääärliga gula ögon någonsin ljugit? Icke! Stooor var sorken, men inte större än att jag orkade med frukosten i morse! Tyvärr vägde inte serveringspersonalen fångsten innan vi blev utkastade, men ett foto fick jag i alla fall!

Memma (marsvin)
Där har du rätt, smaskiga marsvin! Visserligen är du fet, men det ska nog gå bra att knapra i sig dig också om jag bara kommer ihåg hur jag öppnade buren senast bara... hm! Några tips, Memma?

Osloskånskan sa...

Mera Sigge, pliiis!

Memma (marsvin) sa...

Ja, jag gillar mat!!

Memma (marsvin) sa...

Det är därför jag är lite knubbig

Sigge sa...

Memma (marsvin)
Skulle ett marsvin hjälpa en hjältekatt att skaffa mat? Nej, jag ville ha tips på hur man öppnar din bur...

Memma (marsvin) sa...

Använder händerna om man är människa

Wikki sa...

Här kör vi med flygande föda - blåmes är riktigt gott!
NosPuss Wikki

Den allvetande brädhögen sa...

Bidrar du på något sätt med "smaskiga" ingredienser till eftermiddagens kalas???
Vad har hussarna fått i present av dig?