fredag 2 januari 2009

Fyrverkerier - nyttigt och skojigt!

Fyrverkerier är underskattade! Förutom att de låter skojigt och ger fåniga effekter på himlen, är de ett utmärkt sätt att bli av med oönskade smådjur!

Tejpa eller klistra fast närmast tillgängliga gnagare (eller dylikt) vid en raket och tänd på. Det lilla trollet far sedan till oanade höjder och försvinner i en kaskad av färger och ljud! Bör fungera både såväl på näbbmöss som marsvin men även på chihuahuor och andra råttor!

Lycka till!

7 kommentarer:

Den allvetande brädhögen sa...

...hrmmmm...hur NÄRA ett fyrverkeri har du själv varit, Sigge lille...(sadistkatt, där!)

Unknown sa...

Hm, låter frestande. Men då jag är en fridens katt så avstår jag nog.
Kanske ligger något i det Stina sa... Är det lite sadist över Sigge?
Tass på dig.

Sigge sa...

Stina: Efter pyroteknikkursen på stridsskolan i Bromölla är jag fyrverkerimäster själv! Problemet är att hitta någon som kan köpa ut åt mig...

Sadist, javisst! Vad ska man annars kalla en art (kattdjur) som först leker med den levande mat (sork å andra gnagare) som vi sedan äter!

Sippo: Jag är som sagt inte mer sadist än jag är jagande katt!

Anonym sa...

Om man klistrade fast en raket på dej ,så skulle raketen inte orka åka iväg för har du mycket fett.

Den allvetande brädhögen sa...

Jo jo. Visst leker katter först med maten. Sedan äter de den.
Men att skjuta iväg...DET är ju BARA nöje...eller hur?
Sadistkatt där!
Vad har du för inställning till små, små människobarn, förresten?
Gulp...

Sigge sa...

Linn: Tänk på att muskler väger mer än fett! Om jag vore fet skulle raketen lyfta, men nu är jag så muskulös att jag skulle bli kvar på marken med raketen poffande på ryggen!

Stina: O, nej, du har fel! Fyrverkerier är till nytta också - det är så mycket lättare att tugga raketmat när den är finfördelad.

Av princip äter jag mest håriga gnagare, inälvsmat å strömming. Små människobarn är nog inte goda eftersom de varken har tänder eller päls (smågnagare), de tillhör inte heller kategorin inälvor eller har mumsiga silverglänsande fjäll (strömming).

Anonym sa...

Du har inga muskler, det är fett!!