fredag 12 februari 2010

En katt, två revir!

Mitt kattrike består av två revir, visste ni det? När jag kom till västra Närke skaffade jag mig en liten koloni något längre österut om korgen där jag bor.

För att hålla koll på mitt andra revir, tvingas jag anlita två lokala infödingar som inte gör mycket nytta om jag får säga det själv... deras huvudsakliga uppgift är att vakta två ludna krigsfångar, men de låter dem rymma hela tiden!

Därför måste jag låta mina kombinerade chaufförer och serveringspersonal köra mig dit på inspektionsresor titt som tätt.

Vad ska jag göra för att få pli på vakterna? Snart får jag skicka dit en straffexpedition!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lille herr Fläskpäls, inte nog med att du pretenderar att vara imperialist och härska över större områden än du har mandat till (och försöker underkuva mindre, svagare individer...fyyyyy!).
Till på köpet har du blivit sär skrivare på gamla dagar! DET trodde jag inteom dig. Katt rike.
Fnissvoff fnissvoff,
Trassla, SNYGG pälsboll!

Jenny sa...

Underbar blogg!
Har fnissat mig genom halva 2009 trots att jag egentligen är på hundlaget. Vackert!