onsdag 9 december 2009

Befria Sigge!

Rubriken till detta inlägg skulle ha varit »Fet katt med tratt får husarrest!« men min manager tyckte det var bättre som det blev nu.

Var hos veterinären idag för att se om tassen. Troligen har jag trampat på nåt varmt, kanske en utbrunnen men inte avsvalnad marschall... jag minns inte så noga!

Domen blev hård: två veckors husarrest med tratt om halsen! Jag som inte gjort något fel! Till på råge tyckte veterinären att 6.5 kg är för mycket för en smäcker katt som jag! Hrmnf!

Jag behöver stöd i min kamp att bli fri! Sätt in ditt bidrag på pg 90 666 å det snaraste!

7 kommentarer:

Unknown sa...

Du har enligt kattlagen, rätt att kräva skadestånd för kränkning av katt samt olaga kattnappande för veterinärbesök. Upp till kissekamp! *knuten tass*

Anonym sa...

Stackars lille Siggekatt!
Kom hit så ska jag hjälpa dig att slicka tass! Jag är JÄTTEbra på att slicka tassar!
Vill du ha någon tröst i julklappsform Sigge lille? Jag kan säkert övertala matte att köpa något smaskigt till dig. Något kalorifattigt...
Fnissvoff, fnissvoff och SLICK från Trasslahunden!

Sigge sa...

Kära dumhund, visserligen bär man bara strut om halsen för att man själv inte ska slicka sina sår, men jag tror inte veterinären skulle rekommendera att jag tar hjälp av en bajsätare för att få såren "rena"!

Anonym sa...

Voff!
JAG äter i alla fall inte levande varelser som jag själv dödat...
Voff!
Trassla

Sigge sa...

Luddis! Jag tar ansvar för min egen kost åtminstone! Hur skulle det gå för ers luddighet om inte serveringspersonalen var närvarande?

Anonym sa...

Voff!
Serveringspersonalen inte närvarande???
Jag förstår inte?
Min älskade flock, menar du?
Inte NÄRVARANDE???
YYYYYYYL!

Fast det går bra med en vikarierande flock också...
Hehehehe.
Voff!

Trasslavovven

Sigge sa...

Trassel. Utan någon serveringspersonal får man servera sig själv, även när matskålen är tom. Då måste man fånga sin egen mat! Man kan ju inte leva i all evighet på andras bajs...