torsdag 5 november 2009

Läsarbrev: »Äkta blod«

»Älskvärde Sigge!
Jag har långa hörntänder och ett enormt sug efter blod. Är jag en katt eller vampyr?

Blodpuddingskissen«

Dyrbare Blodpuddingskissen!
Jag har också långa hörntänder å är sugen på mat som innehåller blod (smågnagare, blodpudding och yoghurt) mest för jämnan, men jag är ändå katt. Idag fångade jag till exempel en mus i sovrummet å duttade runt med den tills jag tröttnade åt å opp den hel och hållen.

När du inte äter upp hela sorken utan bara snuttar ut det röda klägget i den samtidigt som du tappar din päls å bara är uppe å springer om natten å gömmer dig under huset när dagen gryr kanske det är dags att söka hjälp för dina vampyrtankar. Tills dess: hav förtröstan!

Sigge - legitimerad vampyrpsykolog

5 kommentarer:

Vincent sa...

Hej!
Titta här vad min sambo Ida fick i brevlådan! Min stolta svans blev som en flaskborste. Vilket språk! Hu!
http://www.youtube.com/watch?v=f3sX30NubTs
Ruskigt!
Ha det bra! Jag kommer snart och hjälper dig äta mat och jaga möss. Yoghurten får du dock äta själv. Blä!
Vincent

Sigge sa...

Vincent, Vincent, Vincent! Blä om yoghurt? Det blir nog sträng yoghurtdiet för dig när du kommer! En katt utan yoghurt är som en katt utan päls!

Anonym sa...

Heja Vincent OCH Sigge!!!
Mera Vincent! Mera Sigge!
Välkomna hem till mig, om ni TÖRS?
Men ni är väl tuffa kissar?

Trasslavovven

Sigge sa...

Trasselsudd: Både jag å Vincent är hårda kissar. Vi antar utmaningen, men frågan är om din fuktiga nos törs!

Den allvetande brädhögen sa...

Voff!
Synd att du inte kan åka buss med husse och lillhusse, Sigge Katt...

Vi ses kanske till jul?
Om du kommer hit, ska jag köpa en julklapp till dig. Det kaaanske börjar med str och slutar med ing...och det är INTE en string-kalsing!
Ta med dig Vincent och hans sambo också, för all del...!
Voff!

Min fuktiga nos är beredd!