fredag 7 november 2008

Mitt hem är min korg

Jag får många frågor om den stiliga korg som jag brukar posera i. För att göra det klart en gång för alla: den är inte till salu! Nåväl, det är en trevlig lättgnagd brun korg av rotting med filtar i botten. Var den kommer ifrån är osäkert men legenden antyder att den har ett himmelskt förflutet.

Korgen står strategiskt placerad på ett skrivbord i husets största rum. Därifrån har jag god kontroll över serveringspersonalens rörelser, ytterdörren, kaminen och kylskåpsdörren. När jag inte vilar i korgen ligger jag gärna i en av fåtöljerna eller på en filt framför kaminen i samma rum. Ibland orkar jag mig upp till fåtöljen och sängen på övervåningen men det kräver en stor kraftansamling och veckor av uppladdning.

Så vilar jag. Hur ser din korg ut?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Mjurr på dig. Själv har jag en liten sovkorg som husse köpte för flera år sedan. Tyvärr så känner jag mig så instängd där att jag hellre ligger på husses datorstol eller i sängen.

Kaka sa...

"himmelskt förflutet" - Strålande!

I första siggiusbok står att läsa, jag citerar fritt:

"Å från ovan kom en skänk från ovan. Ett stycke sofdon, hvilken utgjordes av korg i flätad rått-tingest, med hvildon utaf tovad filt - alldeles lagom och ämnad för en katt, vars lekamen voro stor, röd och helig. Korgen var för Siggius I utgjuten och han blev nedsänkt däruti"

Min korg är tråkig, fyrkantig och helt utan brätten. Helt värdelös.

Den allvetande brädhögen sa...

Trassla: Korg? Hmmmm. Jag har en stooooor plastig fyrkant fylld med mattstumpar, kuddar, ett gammalt sammetsdraperi och annat mysigt jox som jag kan bädda omkring med. Jättebekvämt, men det skulle få plats med två. tre Trasslor till. (Det fanns en svag doft av någon annan hund i min plastfyrkant när jag kom hit, men den har jag bott bort!)
Den där lilla katten vi hade...suuuuuck...
*Matte! Husse! Lillmatte! Köpa kompisar till mig! Hallå!!! Nähä...*